وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی غرق در فساد اداری

یافته های تازه کمیته مستقل نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری نشان می دهد که بخش بزرگی از مالیات خدمات مخابراتی از سوی مقام های وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی حیف و میل شده و این وزارت غرق در فساد است.
بر بنیاد یافته های این کمیته رهبری وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افراد را بدون گرفتن ازمون در بست های بلند تعیین کرده اند.
بر بنیاد گزارش تازه کمیته مستقل نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد وزارت مخابرات غرق در فساد بوده و این وزارت در عملی کردن راهبرد ضد فساد ناکام بوده است.
یافته های این کمیته میرساند که تا کنون از مالیات خدمات مخابراتی ۵ میلیارد افغانی جمع اوری شده است، اما مقام ها در این وزارت با مانع شدن از فعال سازی سیستمی که رقم دقیق مالیه گرد اوری شده از کریدت کارت های مبایل را نشان می دهد پول هنفگت بدست اورده اند.
فایز سهاک، آمر تفتیش کمیته مستقل نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری میگوید: “پاسخ دهنده گان برای ما میگفتند که اگر این سیستم فعال شود دیگر منبع عایداتی رهبری وزارت از بین میرود و انان دیگر نمیتوانند پول به دست اورند.
در بخشی از این گزارش نگاشته شده که ۵۰  فرد بدون ازمون از سوی رهبری وزارت مخابرات و تکنالوژی و معلوماتی به کار گماشته شده اند و پرسش ها پیش از ازمون برای افراد توزیع شده است. کمیته مستقل نظارت هشدار می دهد اگر دربرابر فساد مبارزه جدی صورت نگیرد ادامه کمکهای جهان با افغانستان متاثر خواهد شد.
مارک پیمان، عضو کمیته مستقل نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری میگوید: “در افغانستان فساد یک موضوع بزرگ است و باید از ان جلوگیری شود یکی از راه های کاهش فساد به عدالت کشاندن فاسدین است و اگر دولت افغانستان در این زمینه گام های جدی تر بردارد جهان در ادامه کمک هایش محتاطانه عمل خواهد کرد”.
مسوولان وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی با تماس های مکرر حاضر به پاسخگویی نشدند. فساد در این وزارت سبب شده تا رییس جمهور غنی وظیفه عبدالرازق وحیدی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی را به حالت تعلیق در اورد و حکومت میگوید پرونده اقای وحیدی در دادستانی کل در حال بررسی است.


لا تنسى دعمنا بلايك إن أفادك الموضوع و شكرا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.

عن مُميز

تابعنا على الفيسبوك

اتصل بنا

نام

ایمیل *

پیام *

فيديو

تبلیغات شما

Pages - Menu

آخر المشاركات

المشاركات الشائعة

المشاركات الشائعة